Dela nyhet
Information inför Katrineholms cupen
14 mar, 13:10 1 kommentar
Den 26–27 april är det dags för vårt lags första sova-över-cup. Alla i laget har anmält sig vilket innebär att vi är ett gäng på 27 spelare och 5 ledare som kommer att hänga med varandra dessa dagar. Vi ledare tycker det ska bli en rolig helg där ett stort syfte är att svetsa samman laget ännu mer, samtidigt som det blir ett roligt sätt att avsluta en bra säsong.
Vi kommer att spela med 2 jämnt fördelade lag enligt följande indelning:
Lag 1: Noel, Axel Kollegger, Noah, Emil Z, Emil W, Bill, Albin, Theo, Oskar, Aston, Valter, Widar, Olle.
Ledare: David H & Tony
Lag 2: Ebbe, Axel Kjellgren, John, Alvin, Filip, Sixten, Elton, Colin, Melker, Leo, Hugo, Milton, Erik, Theodor.
Ledare: Anders, David F & Pär
Vi kommer att bo på Järvenskolan adress: Läroverksgatan 1.
Vi samlas på plats vid boendet lördag kl. 14.00 för incheckning och installation i klassrummen innan det är dags för matcher!
Matcherna kommer att vara utspridda i lite olika hallar. Kallelser kommer att komma ut i svenska lag där ni som vill komma och titta hittar tider och gatuadresser till hallarna.
Transport:
Vi har igen buss eller dylikt utan var och en måste ordna med transport till och från Katrineholm själva. För att underlätta eventuell samåkning så kommer en kallelse till samlingen kl. 14 i Katrineholm att skickas ut via svenska lag. I den är det bra om man skriver om man har platser över/ behöver skjuts eller skriver upp vem som åker med vem etc.
Allmänt
Under cupen får man ha med sig sina telefoner men annan teknik såsom plattor och Tv-spel får stanna hemma. Vi kommer att samla ihop killarnas mobiltelefoner innan första match och lämnar tillbaka dem efter sista match varje speldag. Behöver ni komma i kontakt med era killar mellan matcherna så kan ni ringa någon av ledarna
Lag 1:
Tony: 070-646 02 92
David Henneking: 076-852 85 66
Lag 2:
David Fernström: 076-644 21 39
Pär Palm: 070-109 16 08
Anders Kjellgren: 070-322 91 93
Killarna kommer att duscha efter sista matchen varje dag!
Godis tycker vi är okej att äta efter att vi har ätit middag på kvällen. Under dagarna fyller vi på med rätt mat/energi och undviker godisätande för att prestera så bra som möjligt.
Att åka på cup är roligt för alla men ställer också krav på eget ansvarstagande. Vi ledare kommer förstås vara med killarna hela tiden men kan inte överblicka precis allt de gör och företar sig.
Vi kommer ställa krav på att de ska lyssna och lyda våra uppmaningar, att respektera sina lagkamrater, motståndare och domare samt hålla ordning på sina saker under cupen. Har ditt barn något särskilt behov som vi behöver känna till då de är borta från er föräldrar, kontakta oss.
Vi ledare förbehåller oss rätten att ringa in er föräldrar att stötta eller hämta ert barn på plats om det inte skulle fungera för barnet eller gruppen av någon anledning, dygnet runt!
Vi ledare kommer att prata om reglerna med gruppen men vi vill även att ni föräldrar tar ett samtal med er son och prata igenom vad som gäller inför denna resa.
Packlista:
- Luftmadrass/liggunderlag max 90 cm bred
- Sovsäck eller lakan och täcke (Extra lakan att lägga under luftmadrassen för att hindra knarrandet)
- Kudde, pyjamas
- 2 handdukar (en för dusch och en för kvälls/morgonfix)
- Badtofflor att ha i duschen är ett tips)
- Duschtvål/schampo, tandborste, tandkräm
- 2 namnade galgar att hänga upp matchkläder /handdukar på.
- Laddare
- Innetofflor
- Ryggsäck att ha med sig till matcherna
- Vattenflaska, innebandyglasögon, innebandyskor
- Matchkläder (grön tröja, vita shorts + vita strumpor)
- Träningsoverall
- Ombyten vanliga kläder/underkläder
- Utegympaskor för promenad/joggning till hallar och uppvärmning
- Regnkläder om prognosen talar för det
- Mediciner/ögondroppar/nässpray om man har allergi eller annat
- Något kul spel, kortlek, bok eller dylikt att ta till om väntan på nästa match blir lång.
Kommentarer
Johan Nilsson 11 apr, 08:05
Hej! Hur ser det ut med bilplatser till Katrineholm? Är det någon som har en ledig plats till Hugo? 🙏