Dela nyhet
Viktig information inför poolspel 10 dec!
3 dec 2023 0 kommentarer
Hej alla!
Nästa helg är det dags igen för poolspel. Denna gång är vi arrangörer!
Det har tidigare gått iväg en inbjudan till er föräldrar men nu kommer mer detaljer kring själva arrangemanget.
På förmiddagen är det ett annat poolspel (P12 Lambohov) så de kommer att ha förberett sarg och hämtat kiosk etc innan. Så det vi behöver göra är att bemanna kiosken och sekretariatet samt städning/värd för själva hallen. P12 sista match kommer att sluta direkt innan vår första så det blir ett naturligt byte vid klockan 14.00. Så lämpligt att barn och föräldrar är på plats runt 13-13.15 och att vi stämmer av med de föräldrar som vi tar över från. Sista matchen kommer vara klar runt 18.30 och då packar vi ihop allt och städar av.
Nedan är indelning av tre team (föräldrar till barnen) och ni kommer överens själva inom teamet hur ni fördelar tiderna men kiosken och sekretariatet ska vara bemannat från 14.00-18.30 (6 matcher, totalt 4,5 timme). Om ni är båda föräldrar som kan ställa upp så är det fritt fram å stötta där hjälp behövs. Jag kommer att skriva ut och ta med lappar, protokoll, scheman etc.
Arbetsuppgifter
- Kiosk-team: Klara, Ebba BK, Ebba S, Tove, Elin
- Öppna dörren om den låses (oklart med "öppen" pinkod just nu)
- Sätta upp laglappar på omklädningsrummen samt spelschema
- Bemanna kiosken
- Städar/plockar ihop kiosken efteråt
- Sekretariat-team: Iris, Klarisa, Victoria, Mirella, Ella
- Bemannas av 2 personer hela tiden
- Starta/stopp/paus av match (mer info längre ner)
- Föra målstatistik (ska ej visas på resultattavla men ska rapporteras till ÖIBF)
- 1 person agerar som domarvärd och stöttar domaren vid behov
- Domare och lagledare skriver under protokoll och domarkvittens
- Städar/plockar ihop sekretariat efteråt
- Städ/Sarg-team: Ledarna (Ted, Patrik, Jonas) + övriga när ovan uppgifter är klara
- Eventuell justering av sarg innan första matchen
- Riva sargen efteråt
- Sopa hallen och städa av omklädningsrummen
Har ni frågor så skriv på messengergruppen.
Mvh Ledarna via Ted
Spelprogram:
Nedan är spelprogrammet. Vad jag ser så är det lag en bit ifrån och två av lagen är betydligt äldre än vårt och Hjulsbros lag. Så skickar med att försöka peppa era tjejer att fokusera på att ha kul och försöka spela trots att det är större tjejer. Blå nivå är för 9-12 år och jag skulle tro att dessa orter har svårt att få ihop lag och därför får mixade lag från 2010-2014. Fått frågan från några föräldrar och Grön nivå är rekommendationen 6-9 år så även där skulle hälften av våra tjejer inte fått vara med och det hade varit stor skillnad att spela mot 6-åringar för våra 10åringar...
14:00 Linköping IBK Ungdom F 13/14 Svart-Hjulsbro IK F 13/14
14:45 IBK Åtvidaberg F 10/13-Westerviks IBK F 10/12 Vit
15:30 Linköping IBK Ungdom F 13/14 Svart-Westerviks IBK F 10/12 Vit
16:15 Hjulsbro IK F 13/14-IBK Åtvidaberg F 10/13
17:00 Westerviks IBK F 10/12 Vit-Hjulsbro IK F 13/14
17:45 IBK Åtvidaberg F 10/13-Linköping IBK Ungdom F 13/14 Svart
Sekretariat:
- Matcher i poolspel/sammandrag på nivå Blå spelas 2 x 15 min då det är 4 lag i poolspelet och 3 x 15 minuter 3 lag i poolen. Stoppa tiden vid mål, utvisning och timeout. Glöm ej att starta tiden igen.
- Poolspel spelas alltid med rullande tid, dvs inga 3 effektiva minuter i sista perioden.
- Poolspel spelas med lite snällare regler. Bl.a. blir det frislag i stället för utvisning i flera vanliga situationer. Döms utvisning sitter spelaren av denna på bänken med sina lagkamrater. Laget fortsätter med 5 spelare på planen och lagledaren ansvarar för att spelaren inte byts in under "utvisningstiden".
- Fråga domarna om något är oklart under matchen.
- Lagledarna ska skriva under protokollet innan match.
- Domarna och protokollförare ska skriva under protokollet efter match. Domarunderskrifter. Domar kvittenser signeras.
- I Blå serie fyller sekretariatet inte i målgörare utan skriver bara in matchresultatet på protokollet. Glöm inte att domaren ska skriva under protokollet.
Kommentarer