Prenumerera
Bemanning inför sammandraget - Valkebo 25 okt 2025
22 okt, 19:49 4 kommentarer
Hej alla,
På lördag har vi vårt första sammandrag för säsongen och med det också vårt första uppdrag. Det kan vara en fördel för våra nya föräldrar att vet att under sammandraget, har vi följande delar att fördela:
- kioskansvar,
- sekretariatet,
- hallansvar samt
- bygga och riva sarg
Som vanligt har vi kollat igenom tidigare passinsatser, och även lottat för att det blir fördelat så rättvist som möjligt.
Första passet börjar kl.11, och tränarna har skickat ut en rättelse gällande samlingstiden för barnen.
För att underlätta logistiken med barnen, så har vi sagt att de som är tilldelat första passet tillsammans med oss administratörer samlas kl. 11, resterande föräldrar kan komma enligt barnens samlingstid.
Kioskansvar:
| Bemanning: | ||
| 11:00 - 12:45 | Olle | Ryan |
| 12:30 - 14:15 | Edvin | Oliver |
| 14:00 - 15:45 | Hjalmar | Oscar |
| 15:30 - 17:30 | Elvin | Arvid |
Godis, chips, kaffe, dricka, korvförsäljning, m.m. Det kommer finns en pärm med prislistor att sätta upp. Viktigt att veta, ungdomsdomarna får kexchoklad samt dricka som en del av deras kompensation för deras värdefull insats. Vi har även nu skapat överlappande pass för en smidig övergång samt om det finns någon information att förmedla till nästa par.
Sekretariatet:
| Bemanning: | ||
| 12:30 - 13:15 | Ludwig AK | |
| 13:30 - 14:15 | Tage | |
| 14:30 - 15:15 | Léon | |
| 15:30 - 16:15 | Ludvig F | |
| 16:30 - 17:15 | Henry | |
Här ingår det att göra byten i intervaller om 90 sekunder, med signalen av en visselpipa för att underlätta för domare. Vid varje byte skall även klockan stannas. Varje passansvarig kommer att vara ansvarig för två matcher var. Matcherna är 1 x 15 min, och sedan får man ca. 15 min paus emellan varje matchstart.
Hallansvar:
Samtliga föräldrar
Efter ditt avslutade pass går du/ni en runda i hallen och ser över:
- Toaletterna samt till hörande papperskorg och ev. tömning av den.
- Se över papperskorgarna i den allmänna ytan
- Se över papperskorgen i respektive omklädningsrum, plocka skräp från golvet.
- Se över läktare, plocka skräp och torka upp ev. spill.
Vi kommer vara i omgångar troligen går flera samtidigt, och med det underlätta vårt arbete vid ”stängning”
Sarg:
- Tränarna bygger upp sargen
- Rivning av sargen sköts av samtliga
Våra killar har sin sista matchstart 16:30, och sista matchen startar 17:00. För att återställa hallen med sargen, grovstädning, plocka ihop kioskvarorna m.m. behöver alla Vikingstad föräldrar stanna kvar efter att våra killar har spelat klart och hjälpa till. Alla tillsammans göra att det går fort.
Ses på lördag! :D
Vänliga Hälsningar,
Farah och Anna




















Kommentarer
Linda 22 okt, 20:26
Tack för att ni fixar!!
Anna Frumerie 22 okt, 20:54
Tack för uppmuntran Linda! Tillsammans gör vi det bra😊
Emelie Igår, 08:56
Säger precis som Linda. Tack för det jobb ni och tränarna gör!
Anna Frumerie Igår, 09:36
Tack Emelie🥰